| Författare |
Meddelande |
|
LOKpest
|
Inläggsrubrik: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 10 feb 2010, 13:49 |
|
|
|
Som ni säkert redan vet så är GRF en ny festival som kommer äga rum i Gävle exakt samma datum som Rockweekend. Och den nya festivalen har gått ut hårt med band som Motörhead och Megadeth. Jag tycker att GRF har ett övertag när det gäller banden än så länge och jag undrar om RW är på väg att bli omkörda av denna nya festival? Det vore i så fall pinsamt. Hoppas att RW känner flåset i nacken och kommer med ett antal grymma bandsläpp innan sommarn kommer. Band som Lucy Seven drar inge folk.
Jag kommer åka på Rockweekend men är lite orolig att GRF kommer ta band och publik från oss. Bäst för alla vore det om GRF bytte datum då RW var först med att bestämma datum. GRF:s leding måste va idioter, tråkigt för RW, GRF och framför allt oss som ska åka på festivalerna. Hade antagligen åkt på båda festivaler om det gick.
Det inget fel på bokningarna hittills men det är mest "gubbrock" och hur många "gubbrockare" finns det i Hälsingland? Det räcker så. Som sagt Getaway Rock Festival ligger före.
/ Tony
|
|
 |
|
 |
|
fredde_fisk
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 10 feb 2010, 14:38 |
|
|
LOKpest skrev: Som ni säkert redan vet så är GRF en ny festival som kommer äga rum i Gävle exakt samma datum som Rockweekend. Och den nya festivalen har gått ut hårt med band som Motörhead och Megadeth. Jag tycker att GRF har ett övertag när det gäller banden än så länge och jag undrar om RW är på väg att bli omkörda av denna nya festival? Det vore i så fall pinsamt. Hoppas att RW känner flåset i nacken och kommer med ett antal grymma bandsläpp innan sommarn kommer. Band som Lucy Seven drar inge folk.
Jag kommer åka på Rockweekend men är lite orolig att GRF kommer ta band och publik från oss. Bäst för alla vore det om GRF bytte datum då RW var först med att bestämma datum. GRF:s leding måste va idioter, tråkigt för RW, GRF och framför allt oss som ska åka på festivalerna. Hade antagligen åkt på båda festivaler om det gick.
Det inget fel på bokningarna hittills men det är mest "gubbrock" och hur många "gubbrockare" finns det i Hälsingland? Det räcker så. Som sagt Getaway Rock Festival ligger före.
/ Tony Så jävla bra sagt, håller med dig till 100% 
|
|
 |
|
 |
|
Patte
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 10 feb 2010, 14:57 |
|
|
Datumbyte har avfärdats av GRF. För mkt band bokade och att området varit bokat en längre tid. Tråkigt, men så är det. Så det är bara för RW att spänna musklerna 
|
|
 |
|
 |
|
Divinesin
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 10 feb 2010, 15:13 |
|
|
|
Av ad jag har hört så bokade GRF detta datum när Rockweekend's bolag gick i konkurs. Sen när RW startade upp igen så vägrade dom "Samarbeta" med GRF.. Därför så är det som det är. Men det är bara något jag hört.
Getaway ligger, för min del först med band som Megadeth (Ett utav mina önskeband till RW), Motörhead, Deicide, Vader, Mustasch, Engel, Sonic Syndicate, Overkill, Wolf..
Rockweekend har iochförsig Deep Purple, Twisted Sister, Saxon och Sepultura, stora band visst.. Men Bröderna Cavalera, som bildade Sepultura, spelar inte längre, utan har nu Cavalera Conspiracy.
Lions Share Twisted Sister Deep Purple Saxon Sepultura (Kanske) Skulle väl vara de banden som jag, just nu är peppad på.
|
|
 |
|
 |
|
lordy
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 10 feb 2010, 17:59 |
|
|
|
Jag tycker att getaway ligger långt före med bokande band, visst deep purple, saxon,twisted sister är stora. men rw känns just nu mer som gubbrockfestival tycker jag. Sen tror jag ledningen för nya festivalen i Gävle är mycket bredare och organiserad än rws vad jag har hört dock..synd! lutar åt getaway i sommar!
|
|
 |
|
 |
|
NocturnalFear
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 10 feb 2010, 18:19 |
|
|
|
Mjo Getaway har riktigt feta band, för att vara första året också..
Rockweekend MÅSTE boka band som drar folk, band som kan få getaway rock att gå åt helvete..Jag åker hellre på Rockweekend, även om Getaway än så länge har fler band som jag vill se.
Band som inte skulle vara några problem att boka om dom har ledigt just under RW helgen
Behemoth, Amon amarth, Slayer, Kreator, Gamma Ray, Judas Priest, Bloodbath, Dragonforce, Edguy, Cannibal Corpse, Danzig, Morbid Angel, Finntroll, Sonata Arctica, Tesla, Immortal
Några av dessa band kan lätt bli bokade till RW tror jag.
Det krävs lite mer större och välkända band inom metal och hårdrock inte en massa småband som folk knappt lyssnar på
|
|
 |
|
 |
|
Black angel
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 10 feb 2010, 22:10 |
|
|
|
Vore jag som ni skulle jag ta det som sägs med en nypa salt. De som har valt att uttala sig är GRF, och det de säger som ett mantra är att RW gick i konkurs och därför la de festivalen dessa datum. Vilket är skitsnack. Det har varit ute i offentligheten att RW ska köra och på vilka datum långt tidigare än när GRF släppte sin festival. De hävdar så jäkla mycket men jag anser att de har tappat i trovärdighet pga alla lögner men lätt kan kolla upp på nätet!
Jag har hört en helt annan version på allt det här än vad GRF sagt, jag är kompis med en tjej som känner någon på RW. Hon har berättat vad som egentligen pågått och när man verkligen vet så vill man inte att GRF ska få en krona till sin festival. Det finns så mycket mer i den här historien som aldrig har kommit fram.
|
|
 |
|
 |
|
Magnusara
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 10 feb 2010, 23:02 |
|
Blev medlem: 19 apr 2008, 11:21 Inlägg: 764 Ort: Borlänge, Dalarna
|
|
Hur det nu än är så är det på det viset och det gäller för båda festivalerna att visa framfötterna för att vinna publik. RW har en del bra band som sagt men Getaway ligger flera mil före! Jag har ingen biljett klar för någon festival förutom Sonisphere i dagsläget. För mig så ligger Getaway närmast av alla festivalerna, tom Sweden Rock
_________________ En full stackare mitt i natten med lite granris i famnen: "Jag har plockat lite ris..... Klito-ris!" http://magnuspremberg.bloggagratis.se/
|
|
 |
|
 |
|
NocturnalFear
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 11 feb 2010, 18:49 |
|
|
|
Mjo sant. Sjukt korkat av getaway att lägga det på samma datum. När rockweekend hade bokat Deep Purple så hade getaway bara bokat ett få svenska band, ett stort (Europe) Och dom hade nog lätt kunnat byta datum. Men jag hoppas att RW äger skiten ur getaway
|
|
 |
|
 |
|
Patte
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 11 feb 2010, 20:48 |
|
|
NocturnalFear skrev: Mjo sant. Sjukt korkat av getaway att lägga det på samma datum. När rockweekend hade bokat Deep Purple så hade getaway bara bokat ett få svenska band, ett stort (Europe) Och dom hade nog lätt kunnat byta datum. Men jag hoppas att RW äger skiten ur getaway Håller med till 100%. RW har förgyllt sommaren två år i rad, sommarens höjdpunkt! Tycker detta är så jävla sjukt dåligt av GRF....Tänk om det blir så att de båda konkurerar ut varandra så står vi helt utan festival 2011, förbannad blir jag!
|
|
 |
|
 |
|
mimmi
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 11 feb 2010, 22:40 |
|
|
|
Visst ligger Getaway före Rockweekend bandmässigt men ingenting är ju 100 % klart och det kan svänga rejält fördel Rockweekend.
Eftersom man har varit med från början när det gäller Rockweekend så känner man för att invänta flera band innan man bestämmer sig.
Visst, Megadeth vill man egentligen inte missa, men mellan Mohed och Gävle är det 8 mil. Kanske dra ner när dem lirar..........nykter............nej .................troligen inte.................ni hör ju. Inte lätt!!!
|
|
 |
|
 |
|
NocturnalFear
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 12 feb 2010, 06:44 |
|
|
Patte skrev: NocturnalFear skrev: Mjo sant. Sjukt korkat av getaway att lägga det på samma datum. När rockweekend hade bokat Deep Purple så hade getaway bara bokat ett få svenska band, ett stort (Europe) Och dom hade nog lätt kunnat byta datum. Men jag hoppas att RW äger skiten ur getaway Håller med till 100%. RW har förgyllt sommaren två år i rad, sommarens höjdpunkt! Tycker detta är så jävla sjukt dåligt av GRF....Tänk om det blir så att de båda konkurerar ut varandra så står vi helt utan festival 2011, förbannad blir jag! Jo och det vore riktigt tråkigt, Men som sagt det finns människor till allt. Vissa kan verkligen inte använda hjärnan Så jävla fjantigt att GRF försöker konkurera med RW...dom kunde lagt det helgen innan eller efter, eller 2 helger före eller efter..hur svårt kan det vara liksom  Plus att GRF kommer ha 2 inomhus scener och det kommer inte vara som en klassisk festival vad jag har läst..Vilket lär ju suga ganska stenhårt. Ska det vara festival så ska det vara riktigt.
|
|
 |
|
 |
|
lortgrodan
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 12 feb 2010, 06:49 |
|
|
|
Att ha Megadeth som lockbete är inte alls mycket, de ha ju varit skikassa de gånger som jag sett dom. Inte ens roliga 90 i Solnahallen.
Jag kommer då att finnas i Mohed hur som helst.
|
|
 |
|
 |
|
Magnusara
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 13 feb 2010, 20:59 |
|
Blev medlem: 19 apr 2008, 11:21 Inlägg: 764 Ort: Borlänge, Dalarna
|
Det verkar lite som att RW och GRF sliter i de band som bokas till Norway Rock Festival. Många av de banden kommer antagligen till RW eller GRF. Gå in och kolla vilka band som kan bokas till de svenska festivalerna. http://www.norwayrock.no/Måste ge beröm till idén med Rockfajten! Oetablerade band får chansen att spela och det är besökarna som får välja. En win-win situation för ALLA.
_________________ En full stackare mitt i natten med lite granris i famnen: "Jag har plockat lite ris..... Klito-ris!" http://magnuspremberg.bloggagratis.se/
|
|
 |
|
 |
|
TotalMayhem
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 14 feb 2010, 01:09 |
|
|
Trots allt slit mellan band så lyckas då inte rockweeekend prestera något vidare eller? 
|
|
 |
|
 |
|
Black angel
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 14 feb 2010, 13:00 |
|
|
TotalMayhem skrev: Trots allt slit mellan band så lyckas då inte rockweeekend prestera något vidare eller?  Det är ju naturligtvis en smakfråga. Jag tycker RW har en mycket starkare lineup än GRF än så länge! Och om man ska gå in på "storlek" på band och jämföra så leder RW med hästlängder. Deep Purple är ett av de största hårdrocksbanden som funnits, de har sålt mer skivor ensam än vad hela GRF.s lineup gjort tillsammans. RW har de största banden det går inte att förneka men om de har de bästa det är naturligtvis en smakfråga. I mitt tycke.. Absolut! De största namnen som festivalerna pressenterat hittils: RW Deep Purple (över 150 Miljoner skivor sålda) Twisted Sister (över 20 miljoner skivor sålda) Saxon (över 12 miljoner skivor sålda) GRF Megadeth (över 20 miljoner skivor sålda) Morörhead (över 10 skivor miljoner sålda) Europe (över 20 miljoner skivor sålda)
|
|
 |
|
 |
|
Black angel
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 14 feb 2010, 14:06 |
|
|
Dessutom så har inget av banden som pressenterats på GRF aldrig någonsin headlinat SRF (sveriges största hårdrocksfestival) Däremot så har både Deep Purple & Twisted Sister headlinat SRF två gånger var. Också en måttstock 
|
|
 |
|
 |
|
Divinesin
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 14 feb 2010, 14:31 |
|
|
|
Jovisst, om man tänker som dig så har ju RW de STÖRSTA banden. Mest skivor sålda och så vidare. Men jag personligen tycker att det är väldigt dålig variation på banden de har presenterat. Saxon, Deep Purple, Twisted Sister, Danger Danger, Paul DiAnno.. Bara 70-80 talsband.
Vart är de tyngre grejerna? Vart är band som In Flames, Amon Amarth, Jungle Rot, As i lay dying, Vader, August burns red osv..?
GRF har ju Vader, Deicide, Mustasch, Overkill, Sonic Syndicate, Engel osv..
Sen att de tar in band som ZZ Rock och Status Quiz, det är bara löjligt.. Tänk de undergroundband som har kunnat tagit deras 2 platser. Coverband såsom dom platsar bättre på After-ski och andra fester.
|
|
 |
|
 |
|
Black angel
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 14 feb 2010, 15:02 |
|
|
Divinesin skrev: Jovisst, om man tänker som dig så har ju RW de STÖRSTA banden. Mest skivor sålda och så vidare. Men jag personligen tycker att det är väldigt dålig variation på banden de har presenterat. Saxon, Deep Purple, Twisted Sister, Danger Danger, Paul DiAnno.. Bara 70-80 talsband.
Vart är de tyngre grejerna? Vart är band som In Flames, Amon Amarth, Jungle Rot, As i lay dying, Vader, August burns red osv..?
Sen att de tar in band som ZZ Rock och Status Quiz, det är bara löjligt.. Tänk de undergroundband som har kunnat tagit deras 2 platser. Coverband såsom dom platsar bättre på After-ski och andra fester. Jag håller med dig men det är fortfarande bara 20 band av 60 band som är pressenterade och jag har varit på RW i två år och därför är jag inte ett dugg orolig över detta. Jag skulle också ha släppt de mest kommersiella banden först om jag annordade en festival, för att få in mest & snabbast biljettintäkter. Det säger sig självt att band av den kallibern som är släppta säljer mer biljetter än tex. Vader, Decide och övriga du nämde. De har alltid pressenterat en bra mix av band så varför skulle det vara annorlunda nu? Och vad gäller coverbanden så har jag ingen uppfattning hur de ska användas men de kanske ska lira i öltältet i en paus mellan några stora akter, på Camingen eller i nåt helt annat syfte. Området är gigantiskt och såvitt jag vet så har ingen karta gjorts så de kanske ska ha det som en sidogrej av festivalenområdet.
|
|
 |
|
 |
|
Divinesin
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 14 feb 2010, 15:17 |
|
|
Black angel skrev: Divinesin skrev: Jovisst, om man tänker som dig så har ju RW de STÖRSTA banden. Mest skivor sålda och så vidare. Men jag personligen tycker att det är väldigt dålig variation på banden de har presenterat. Saxon, Deep Purple, Twisted Sister, Danger Danger, Paul DiAnno.. Bara 70-80 talsband.
Sen att de tar in band som ZZ Rock och Status Quiz, det är bara löjligt.. Tänk de undergroundband som har kunnat tagit deras 2 platser. Coverband såsom dom platsar bättre på After-ski och andra fester. Jag håller med dig men det är fortfarande bara 20 band av 60 band som är pressenterade och jag har varit på RW i två år och därför är jag inte ett dugg orolig över detta. Jag skulle också ha släppt de mest kommersiella banden först om jag annordade en festival, för att få in mest & snabbast biljettintäkter. Det säger sig självt att band av den kallibern som är släppta säljer mer biljetter än tex. Vader, Decide och övriga du nämde. De har alltid pressenterat en bra mix av band så varför skulle det vara annorlunda nu? Och vad gäller coverbanden så har jag ingen uppfattning hur de ska användas men de kanske ska lira i öltältet i en paus mellan några stora akter, på Camingen eller i nåt helt annat syfte. Området är gigantiskt och såvitt jag vet så har ingen karta gjorts så de kanske ska ha det som en sidogrej av festivalenområdet. Jag har också varit på RW båda åren, så jag vet att de kan leverera. Men jag tycker att de kunde ha tagit med något/några lite hårdare band i dessa 20. För folk börjar planera sommaren vid den här tiden, och folk som gillar lite tyngre metal väljer att gå på Metaltown eller GRF. Jag säger absolut inte att RW har presenterat dåliga band än så länge. Men det är kanske inte några band som ungdomarna väljer att lägga 1700 kronor på.
|
|
 |
|
 |
|
Chad Sexington
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 14 feb 2010, 15:36 |
|
|
|
Tror nästa bandsläpp blir jäkligt viktigt för RW. Vi är många som funderar på att åka här uppifrån Skellefteå men vill gärna se nästa bandsläpp först. Lite hårda akter är nog ett måste då.
|
|
 |
|
 |
|
Coward
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 15 feb 2010, 23:13 |
|
|
Divinesin skrev: Jovisst, om man tänker som dig så har ju RW de STÖRSTA banden. Mest skivor sålda och så vidare. Men jag personligen tycker att det är väldigt dålig variation på banden de har presenterat. Saxon, Deep Purple, Twisted Sister, Danger Danger, Paul DiAnno.. Bara 70-80 talsband.
Sen att de tar in band som ZZ Rock och Status Quiz, det är bara löjligt.. Tänk de undergroundband som har kunnat tagit deras 2 platser. Coverband såsom dom platsar bättre på After-ski och andra fester. Vårat kära RW-crew är ju inte kända för att släppa band speciellt tidigt direkt, så iallafall jag tänker då ge dom något bandsläpp till. Men som många är inne på, de flesta som jobbar och dyl. planerar stor del av sin sommar redan nu, varpå det kan bli svettigt för RW, hur bra band som än släpps, att sälja tillräckligt. "tyngre grejer".. Och så blandar du in band såsom in flames och as i lay dying med gudar som amon och vader.. *gråter* 
_________________ "Bitch of satan, fucked by evil."
|
|
 |
|
 |
|
bergmanman
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 28 feb 2010, 00:12 |
|
|
|
Rockweekend ligger verkligen hästlängder efter Getaway. Synd att det enda som Rockweekend kunnat locka fram är Sepultura.
|
|
 |
|
 |
|
Black angel
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 28 feb 2010, 13:08 |
|
|
|
Smaken är som baken! För egen del så tycker jag att RW krossar.
|
|
 |
|
 |
|
Ratmin
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 28 feb 2010, 13:57 |
|
|
|
Band jag vill se som lirar på GRF:
Megadeth Cannibal Corpse Vader Deicide Motörhead Wolf Exodus Overkill Airbourne
Band jag vill se som lirar på RW:
Saxon Twisted Sister Obitaury
9-3 till GRF hittills.
|
|
 |
|
 |
|
bergmanman
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 28 feb 2010, 15:25 |
|
|
|
Vi får hoppas att RW har några ess i rockärmen. För jag gynnar hellre RW än GRF.
|
|
 |
|
 |
|
Chad Sexington
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 11 mar 2010, 09:54 |
|
|
|
Själv börjar jag blir sjukt peppad på RW. Fan, GRF är ju inte en Open Air festival på samma sätt.
|
|
 |
|
 |
|
Pirrew
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 13 mar 2010, 13:03 |
|
|
Jag har varit på RW de två åren som de har funnits... detta år är det inte mycket som lockar.. ev. så följer jag med några kompisar upp enbart för att de vill se några grupper. Visst kan det vara kul att se Twisted Sister och Purple.. diggade Twisted Sister som liten tonåring, men inget som jag lyssnar på nu.. Däremot så ser jag gärna fram emot GRF.. Mustasch spelning där lockar mest, sen att Megadeath och Motörhead spelar där gör ju inte saken sämre.. att man bor ca 2 mil därifrån ser man ju som en bonus!  Ett förtydligande för de som tror att det är innomhus... Inne i de två gasklockorna kommer det att vara rockklubbar.. antar att en del spelningar görs där med, men en utomhusscen kommer att finnas där och headlinebanden spelar utomhus vad jag kan förstå.. RW, lär enligt mitt tycke, släppa något riktigt stort inom kort om de ska få mig att prioritera annorlunda, lite synd då jag trivits jättebra tidigare där..
|
|
 |
|
 |
|
Black angel
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 13 mar 2010, 14:24 |
|
|
|
Ett litet förtydligande på ditt förtydligande. Det är till största delen en inomhusfestival.
GRF har två scener inomhus (en i varje klocka) och den stora utomhus. Det är lika med att två tredjedelar av de bokade banden lirar inomhus.
|
|
 |
|
 |
|
Patte
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 13 mar 2010, 14:30 |
|
|
Black angel skrev: Ett litet förtydligande på ditt förtydligande. Det är till största delen en inomhusfestival.
GRF har två scener inomhus (en i varje klocka) och den stora utomhus. Det är lika med att två tredjedelar av de bokade banden lirar inomhus. Dessutom ska de sitta i de där klockorna och lyssna på cd-skivor på nattkröken 
|
|
 |
|
 |
|
Chad Sexington
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 13 mar 2010, 14:38 |
|
|
|
Nog har Getaway bra band, men hur Mustasch locka? Dom lirar ju i varje liten skrubb! Motorhead har man ju oxå sett på varje festival man besökt. Det som lockar med Getaway är ju Airbourne, Exodus mfl som är en gryma bokningar. Men RW har oxå bra bokningar. Twisted Sister är ju kult, Dee är fan världens bästa frontman, Deep Purple o Saxon mfl sitter ju oxå som en fläskläpp !!! Men det som sticker ut mest på RW är ju Annihilator. Bra döds har vi ju i Unleashed!
Tror RW får en riktigt bra lineup innan detta är färdigt.
|
|
 |
|
 |
|
Black angel
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 13 mar 2010, 14:46 |
|
|
Patte skrev: Black angel skrev: Ett litet förtydligande på ditt förtydligande. Det är till största delen en inomhusfestival.
GRF har två scener inomhus (en i varje klocka) och den stora utomhus. Det är lika med att två tredjedelar av de bokade banden lirar inomhus. Dessutom ska de sitta i de där klockorna och lyssna på cd-skivor på nattkröken  Hahaha! Precis.
|
|
 |
|
 |
|
Råttan
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 14 mar 2010, 02:56 |
|
|
Chad Sexington skrev: Tror RW får en riktigt bra lineup innan detta är färdigt. Absolut, kolla bara lineupen från ifjol, det är bredd med kvalitet!
_________________ RW10 will be awesome!
|
|
 |
|
 |
|
megalodon
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 14 mar 2010, 16:30 |
|
|
|
Rockweekend har fler, större och bättre band. Dessutom en riktig open air festival. Vem vill sitta inomhus på en festival på sommaren?
|
|
 |
|
 |
|
Chad Sexington
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 14 mar 2010, 21:46 |
|
|
|
Biljett inhandlad. Vi blir ett gäng från Skellefteå som kommer ner.
|
|
 |
|
 |
|
lordy
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 14 mar 2010, 21:59 |
|
|
|
jag har varit på rw alla år men i år lutar det åt getaway rock bättre band där, känner många som skippar rw i år dels pg.a banden och att den flyttat till mohed synd...getaway har lite mera hårdare band cavelera cons, decide, cannibal corse, och så klart motorhead och megadeath. det känns helt klart mera lockande. nog för att rw har twisted sister deep purple saxon men det känns mera avdankat dock.
|
|
 |
|
 |
|
Råttan
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 14 mar 2010, 22:08 |
|
|
megalodon skrev: Rockweekend har fler, större och bättre band. Dessutom en riktig open air festival. Vem vill sitta inomhus på en festival på sommaren? WORD! 
_________________ RW10 will be awesome!
|
|
 |
|
 |
|
NocturnalFear
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 14 mar 2010, 22:25 |
|
|
lordy skrev: jag har varit på rw alla år men i år lutar det åt getaway rock bättre band där, känner många som skippar rw i år dels pg.a banden och att den flyttat till mohed synd...getaway har lite mera hårdare band cavelera cons, decide, cannibal corse, och så klart motorhead och megadeath. det känns helt klart mera lockande. nog för att rw har twisted sister deep purple saxon men det känns mera avdankat dock. Tror nog att det skulle vara ännu fler som skulle avstå RW om de hade vart i kilafors.. Mohed, är ett MYCKET bättre område för en festival, och varför stör det dig att det är i mohed? Jag tror nog RW kommer att pressentera mkt mkt fler och bättre band än GRF. Plus att RW är en open air festival vem fan vill stå inomhus och glo på band mitt i sommaren? Lär ju bli ganska skabbigt ljud i gasklockarna för allt som inte har kyrkokörer
|
|
 |
|
 |
|
Black angel
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 15 mar 2010, 09:50 |
|
|
|
Jaha, då har GRF släppt band. "Devildriver (Us), The Haunted, Raised Fist, The Crown, AC4, Crazy Lixx, Snakestorm, Amy´s ashes, Dreamland, Amaranthe är klara för Getaway Rock Festival!"
Varsågod Gävle, bara skit!
|
|
 |
|
 |
|
Chad Sexington
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 15 mar 2010, 11:28 |
|
|
|
The Crown hade ju funkat men annars inget av värde. Nu vill jag ha ett bandsläpp av RW...
|
|
 |
|
 |
|
NocturnalFear
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 15 mar 2010, 11:40 |
|
|
|
Devildriver och the haunted funkar, men det är inga favoritband..Nu har ju RW chansen att boka Behemoth, Immortal och amon amarth!...Immortal och Amon amarth lär dom ju kunna få hit då dom lirar på Norge festivalen som är under samma helg som RW!!
Lika Ratt och Jorn skulle vara riktigt grymt =)
|
|
 |
|
 |
|
Divinesin
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 15 mar 2010, 15:47 |
|
|
|
Raised fist är ju tyvärr ett utav mina favoritband, sen The Haunted är också bra. Så nu jävlar får Rockweekend prestera.. Inte många band som jag riktigt _GILLAR_ än så länge.
|
|
 |
|
 |
|
NocturnalFear
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 15 mar 2010, 17:08 |
|
|
Läste ju att RW ligger först på eventim's försälningslista  hahah och på 3e plats Metaltown och 5e plats KISS...Getaway fanns inte ens med där  Så dom lär ju inte ha fått många biljetter sålda än så länge? ..xD aja, jävligt bra att det verkar gå bra för RW  Mkt folk till Mohed tack! Så kan de 10 tal personerna på GRF ha det så skoj..haha
|
|
 |
|
 |
|
Chad Sexington
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 15 mar 2010, 17:24 |
|
|
|
En dum fråga, Är Mohed Rock City samma sak som gamla flygflottiljen F15?
|
|
 |
|
 |
|
Patte
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 15 mar 2010, 17:28 |
|
|
Chad Sexington skrev: En dum fråga, Är Mohed Rock City samma sak som gamla flygflottiljen F15? Nope. Moheds flygfält är en mkt. finare plats än F15!
|
|
 |
|
 |
|
Chad Sexington
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 15 mar 2010, 19:24 |
|
|
Patte skrev: Chad Sexington skrev: En dum fråga, Är Mohed Rock City samma sak som gamla flygflottiljen F15? Nope. Moheds flygfält är en mkt. finare plats än F15! Haha, ok, försvarade ju fosterlandet i elva månader på F15!
|
|
 |
|
 |
|
iamthelastdinosaur
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 16 mar 2010, 16:55 |
|
|
OZZY OSBOURNE, AMON AMARTH and FINNTROLL are among the confirmed artists for this year's edition of the Ruisrock festival, set to take place July 9-11, 2010 at Russalo in Turku, Finland. Vore det inte jävligt passande att alla de här stannar till på RW  snacka spiken i GRF-kistan
|
|
 |
|
 |
|
NocturnalFear
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 16 mar 2010, 17:08 |
|
|
|
Ja det hoppas jag verkligen, så kan ju Ozzy headlina.
Sen amon amarth och finntroll vore kanon bokningar
|
|
 |
|
 |
|
Chad Sexington
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 16 mar 2010, 18:29 |
|
|
|
Nu sitter man ju på nålar... När kan man tro att nästa bandsläpp blir då? Fredag?
|
|
 |
|
 |
|
Divinesin
|
Inläggsrubrik: Re: Rockweekend vs Getaway Rock Festival Postat: 16 mar 2010, 20:36 |
|
|
|
Är det bara jag som tycker att GRF's Crew verkar lyssna mer på folkets önskningar till Festivalen, än vad RW gör?
|
|
 |
|
 |
|